Julafton som liten!

Kommer ni ihåg när man var liten och det var julafton. Man vaknade jätte tidigt och vill bara slita upp julklapparna ät god mat och se på Kalle Anka. Det bästa med julen är nog framför allt att få träffa alla släktingar. Och umgås med dom. Jag kommer ihåg hur man slänger upp dörren till sitt rum och smyger in till mamma och pappa och börjar hoppa och skrika i sängen
-Det är julafton mamma!!!! Gå upp nu, gå upp, gå upp.
Mamma och pappa bara suckade. Men jag fick ju upp dom i alla fall. Det är ju det som räknas. Mohahahaha.
Sen satt man och kollade på tv tills mamma och pappa ropade att man skulle klä på sig för vi skulle ner till Andres och äta mat. Det var det roligaste man visste att få åka ner till Andres och träffa Victor och Bianca. Bästis kusinerna. Vi åt mat och såg på Kalle Anka. Och sedan bara det av till Långnäs. Där det alltid var så mysigt. Fira jul på landet. Vi åt mat där igen och sedan bar det hem med två trötta ungar. Eller ja Filip var väl så uppspelt så att han inte kunde somna och jag slocknade som en stock i bilen. Hihihi och när man kom hem så rullade man ur bilen med 3kg tyngre kropp! Vad ska man säga det hör väl julen till^^

Tomten ska komma med häst som han gjorde när jag var liten^^


Kommentarer
Postat av: sandra

god jul :)

2010-12-24 @ 13:56:31
URL: http://snarres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0