Tingelling en liten polle

Tänkte att jag skulle skriva om den lilla pollen jag ride. Andledningen till att jag rider Tingeling är för att hennes ägare Ullrika är gravid och börjar bli rätt så klumpig och vill inte riskera att ramla av och få misfall eller något sådant. Så hon letade efter en medryttare och jag var inte alls sugen eftersom jag visste hur hon var är hon var liten. Men jag saknar att vara ute i naturen( det märks att man inte är ute lika mycket eftersom jag är så trött) Så jag tänkte att varför inte ge det en chans. Det kan ju bli bra. Och jag kände verkligen igen Jackie i Tingeling och jag blev jätte nöjd nar jag provade henne. Och sedan har jag ju bara ridit några gånger men jag har redan övervunnit mina största rädslor att galoppera( gör jag inte själv men med lite drag hjälp ute så går det bra) Och så har jag ridit ut själv o både skritt och trav. Det låter jätte löjligt men om man tänker efter så är hon ju bara en öiten bebis. Hon är ju bara 3 år. Men nu till det jag tänkte skriva:
Hon är tre år och uppfödd hos Pernilla. Efter den underbara hingsten Buck och det underbara stoet Mio. Dock är Mio såld och jag hoppas att hennes ägare tar bra hand om henne. Och Tingeling är precis som sina föräldrar över social. Och jag verkligen älskar övwer sociala hästar. Hon är helt underbar och påminner mig väldigt mycket om Jackie. Men det är väl vad jag kan säga om henne. ( Och att hon är en super fin Paint)

Lugn som en sten kan man ju säga^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0