Om en timme...


... Smäller det. Fatta att då packar vi in allt i bilen för att åka till färjan. Och när jag går av färjan så kommer jag inte att vara på fastlandet längre. Fatta vad läskigt. Jag ska ut till en liten( okej kanske inte liten men ändå) ö mitt ute i havet. Tänkt om det kommer en stor våg som slukar hela Gotland. Visst inte för att det kommer att hända men ändå. Nej det ska bli jätte kul jag är bara lite nervös över att jag kommer bli åksjuk eller något sådant. Brukar inte bli det när jag åker färja. Men som ni redan vet så har jag världens resfeber. Och jag vet inte varför. Men jag antar att det är för det är faktiskt första gången jag åker iväg( en längre sträcka och sover över) själv utan mamma och pappa och lill brorsan. Så det kanske är det jag är lite nervös tror jag. Och det hjälper ju inte att jag inte har en anning om vart jag är eftersom jag aldrig har varit på Gotland. Men det ska bli riktigt kul. Och jag hoppas att älsklingen kan vissa mig mycket av Gotland så att jag kan ta massor av kort så att jag kan vissa er som inte har varit där. Inklusive pappa och brorsan. Mamma har inprincip levt på Gotland alla sommrar som morfar tävlade med hundarna. valla får är fan fränt att se när man tävlar i bara att alllt har blivit så mycket sämre än förr. Det var bättre när morfar tävlade för då var inte hunden bara en maskin utan även en familje medlem. Nu bor nästan alla vallhundar i hundgård och man får inte gulla med dem. Tur att morfar inte är sådan för man måste ju få gulla med söta vovvarna: Hur kan de känna värme och kärlek annars? Morfar klappar ju till och med sina hundar även fast han inte gör det så ofta. Det är tur att älsklingen och jag kan åka bort i bland och klappa på dem. Men nej nu är det bara 45 minuter och sedan åker vi. Klumpen bara växer i magen man jag ska nog klara det här! På färjan har jag iallafall något att se fram imot. Vi ska äta världens godaste( enligt älsklingen har ju inte smakat) kebeb. Så man kan ju alltid köpa massor av kebab så att jag glömmer att jag är på en båt. Men bättre båt än flygplan. Så jäg är nöjd^^ Men nu ska jag kolla igenom så att jag kanske har fått med mig allt. Och när älsklingen kommer så är det bara att åka!

Ska försöka att ta älsklingens mobil när vi kommer i land. Så att ni vet att jag överlevt. Men om inte så ha en bra dag/ kväll. Nu börjar min och älsklingens semester vecka!!!! Då vi bara ska umgås och ha tid för varandra. Hoppas att det blir en tradition bara^^ Ska försöka att uppdater en gång om dagen iallafall. Om jag får låna älsklingens mobil såklart för jag tror inte att jag har något internet till datorn men jag har med mig den så att jag kan lägga in massor av bilder i den. Men om jag inte hinner/ orkar att uppdatera så har jag gjort några tidsinställda inlägg så kom in och kolla vet ja^^ Ha en bra vecka nu när solen kommer( perfekta veckan att åka på tror jag) Men nu måste jag skynda och göra allt som jag ska göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0