Kärlek!!


Idag ska jag lämna in min dator så jag tänkte göra ett riktigt långt inlägg så att ni har något att läsa under hela dagen. Vet inte om jag får tillbaka den imorgon eller om det dröjer ända tills på måndag. Men man kan ju hoppas att man får tillbaka den imorgon om jag lämnar in den nu på morgonen:) Men nu ska det skrivas av.


Vad är egentligen kärlek? Hur ska man beskriva ordet kärlek? Vad händer i kroppen när man är kär? Hur känns känslan att vara kär? Man har så många tankar om kärlek innan man verkligen blir kär. Jag tror om man är riktigt kär så har man gett bort sitt hjärta till den man älskar. Och om man verkligen älskar den så kommer man inte kunna gå vidare och skaffa sig en ny partner om det tar slut. Jag tror att man kan älska någon så mycket så att det gör ont. Jag vet att man kan det för varje dag jag inte är med älsklingen, mår dåligt av att inte få prata med älsklingen osv. Jag tror inte att man förstår om man inte har haft eller har pojkvän. Det är sådan stor skillnad på att inte ha pojkvän och ha det. Men enligt mig kan man även ha en pojkvän fast ändå inte det beror på om han menar alla ord han säger till dig då är han en riktig pojkvän( kärlek) Som jag skrev på Facebook igår.

" Jag blir hellre älskad på riktigt än att höra orden jag älskar dig!!!!!
För det man säger ska man mena!!!!!!

Vilken tur att jag har världens bästa pojkvän som älskar mig och säger det( och menar det^^) :D Älskar dig Marcus Skogh ♥♥♥"
Fast blev lite ledsen när älsklingen inte svarade med någon kommentar han gillade inte ens inlägget. Men jag antar att tårar är en del i ett förhållande. Man måste kunna prata om allt och visst blir man ledsen ibland men om man är i ett rikigt förhållande så löser man det bara. Man tar det lugnt och sätter sig ner och pratar om det. Man kan inte göra så mycket mer än att prata med varandra. Och det löser oftast många problem om man bara kan prata med varandra. Om man bara kan säga vad man tycker och känner. Vilket jag har väldigt svårt för. Alla har något innan kärlek som man måste träna på. Och jag vet mina brister. Det är ingen som är perfekt men tillsammans kan man lösa alla problem bara man vill. Det är inte bara en som kan lösa ens problem när man är två. Vad man än har för problem kan den andra med hjälpa till. Jag lovar att det funkar för älsklingen hjälper mig med alla mina proble och han står alltid på min sida Tror jag i alla fall?


Kärlek är inte bara mellan två " vuxna" människor som vill ha familj och barn. Det kan lika gärna vara mellan syskon vänner eller ens hund. Kärlek är sådant man inte kan leva utan som man inte vill leva utan tror jag. Vem säger att man inte känner kärlek till en väska exempelvis;) Om man kan offra allt för den så antar jag att det är kärlek. Men om man kan offra det som betyder mest för sig så älskar man verkligen någon. Och jag hoppas att älsklingen vet att jag älskar honom för jag offrade mitt allt när jag träffade honom.
Men vänner är också viktigt för man har kärlek till dem med. Dom bryr sig om hur man mår osv. Och är man en älskad vän så gör man samma sak tillbaka. Jag vet även att alla föräldrar på världen älskar sina barn även fast en del kanske vissar det på ett lite annorlunda sätt. Men det spelar ingen roll så länge man vet att man blir älskad som jag skrev förut. Och det bästa är att jag vet att jag är älskad av min familj, vänner och pojkvän. ( det lät lite självsäkert men jag hoppas att det är så) Och jag tror att ni med är älskade av alla runt omkring er:)


Kommentarer
Postat av: lindis

haha jaa det får vi göra :D bara jag inte fegar ur, hehe :D <3

2011-09-14 @ 20:00:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0