Dag 8 Ett ögonblick

Det är svårt att bara skriva om ett ögonblick i mitt liv. Så jag skriver om lite fler. Ni väljer själva vad ni väljer att läsa. Man kan ju inte tvinga någon att läsa om man inte vill läsa. Men jag kan iaf säga att det kanske kommer att bli ett långt inlägg så det kan ta lite tid att läsa. Hämta en godisskål och börja läsa.

Vi blev två. Hur kan man inte glöma det ögonblicket i ens liv när mamma och pappa säger att man ska bli två små filurer i familjen. Inte för att jag kommer ihåg hur jag reagerad men jag kan anta att jag inte fattade så mycket. Menar var ju bara två när han kom. Men det var ju kul att få någon att bråka med. Kommer verkligen ihåg hur det var när man var liten. Man bråkade typ hela tiden, men nu är det så att vi typ aldrig bråkar. SKönt säger jag bara. Men sen kan man ju alltid bråka lite med kärlek men det är inte slagsmål som det var förut. Hur skulle man klara livet utan ett syskon.

Min första häst. Det är nästan det största som har hänt i mitt liv. På något sätt så är det här mitt liv har förändrats. Jag kom ifrån fotbollen som jag längre inte tyckte var rolig bara för att alla tjejer var bitchar mot varandra. Alla pratade skit om varandra och ingen tyckte om någon. Var man inte smal så var man inte bra. Kunde man inte göra mål så var man sämst. Så tyckte inte att det var kul längre. Så jag tog helt enkelt bort den biten ur mitt liv. Inget som jag ångrar kan jag ju säga. Det var när min ängel kom till stallet som hela mitt liv ändrades på riktigt. Jackie har verkligen ändrat på mitt liv. Jag har aldrig varit smalt men kanske inte tjock heller men jag är ju ingen pinne och det kommer jag heller aldrig att vara. Har ju inte de förutsätningarna men man kan ju alltid försöka med att vara smal. Bara att det är svårt och det vet alla tjejer som inte är födda smala. Men ute i stallet har man inga krav. Ingen av hästarna skulle ju knappas ställa sig och säga att man var tjock. Det var en trygghet att vara där ute för mig. Inga krav om hur man ska vara eller se ut. Man kunde bara vara som man själv ville vara. Man skappade en vän som alltid sa som man ville och alltid tröstade en. Och inget handlade om någon annan utan bara mig själv. Jag tror att jag har funnit mig mycket själv i att vara där ute så mycket med Jackie. Sen finns det vissa saker som man kanske kan säga är negativa med att jag har varit så mycket i stallet. Har aldrig varit så mycket med kompisar. Har svårt att öppna mig börjar ofta gråta när jag ska försöka förklara något som har med mig att göra eller är ett känlsigt ämne för mig. När jag hade Jackie så kunde man bara tänka och hon förståd, fick det svaret som man ville ha. Eller jag man fick ju det svaret som man ville ha. Hon har hjälpt mig igenom svåra beslut och perioder i mitt liv. Så jag måste säga att det nästan största ögonblicket i mitt liv var när jag såg denna underbara häst som kom att bli min bästa vän. Och hon är det fortfarande även fast hon inte finns vid liv längre. Jag känner att hon är med runt omkring mig i min varadag ändå.

Min första kyss. Det måste väl vara viktigt för alla tjejer. Och om det inte är det så har det alltid varit viktigt för mig. Och det bästa av allt var att jag väntade med att ge den till någon som jag verkligen älskade( Marcus Skogh). Har väl varit för oatraktiv för killar innan. Men jag kommer aldrig att glöma min fösta kyss. Den kommer för mig alltid vara viktig. Den 29 Maj 2010 fick jag min första puss. Den var alldeles underbar. Jag trode att jag skulle svimma i vilken sekund som helst när jag fick en puss av älsklingen. Vi låg en hel natt i sängen och bara pussades. Kommer aldrig att glöma det för det har så stor betydelse på mitt liv. Hittade mitt livs kärlek på första försöket^^

Sen finns det ju ögonblick i mitt liv som kommer att vara viktiga framöver i mitt liv men som inte har varit än men som man längtar massor till:)
Som att flytta hemifrån, förlova sig, börja jobba, köpa hus, gifta sig o bilda en egen familj med älsklingen
Det är mycket som man längtar till och som man hoppas kommer gå i uppfyllelse. Men jag antar att allt kommer att uppleva allt men inom sinom tid. Längtar längtar längtar^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0