3 rättersmiddag med hela familjen


mitt stöckiga rum som nu glänser

min fina dukning

Varmrätten blev fylldkyckling och bacon lindad med hasselbackspotatis o sås

blev vitlöksbröd till förrätt

Som efterrätt blev det marängsviss, super gott
Ja och så var den här dagen med slut och jag hade rätt så rätt när jag sa att jag inte skulle hinna att uppdatera något idag. Men det är faktiskt så att jag inte har hunnit att göra det. Har inte haft den minsta lukan överhuvudtaget. Fattar inte vart all tid tar vägen den bara försvinner. Men det är väl så det ska vara antar jag när man är liten. Tiden ska ju bara spriga iväg. Och det kan jag säga att det gör den verkligen. Den bara springer iväg. Vet inte vart tiden tar vägen kan man ju säga. Känner att jag inte riktigt har koll på hur många timmar det går på ett dygn. Men det är ju en annan sak. Har väl hunnit med väldigt mycket idag måste jag väl säga. Har hunnit med att skriva ett nationellt prov i matte c som jag skrev om igår ( kändes verkligen skit, men man kan ju alltid hoppas på ett G). Efter att ha suttit där i fyra timmar så var man rätt så mör. Blev lite skinksås och pasta till lunch men ett trevligt sällskap. Delade till mig av min lärare att jag fick gå hem vid halv ett. Kändes verkligen riktigt skönt. Slapp att vänta en timme på att vi skulle börja fysiken( menar jag hade redan haft betygssnack och ska inte göra slutprovet för jag är nöjd med ett VG i fysik A) Så jag tog mig ner till gymmet och tränade en timme. Så mycket skönare att vara klar tio i två än att sluta då. Känndes bra. Körde lite armar( men känner att jag måste komma igång med träningen lite mer nu, bygga lite muskler skulle sitta fint^^ Måste bara ha lite hjälp med hur jag ska göra) När man var klar så tog man en sväng ner förbi ICA. Köpte lite små saker inför kvällen. Han att duka lite fint, diska gårdagens disk. Städa mitt rum, göra mig iordning och laga 3 rättersmiddag till hela familjen. Och allt detta han jag från klockan 15.00-19.30 är nästan lite stolt över mig själv. Nu sitter man här och har ätit upp sitt lilla godis som man köpte och magen bara spänner i byxorna. Måste vara ett tecken på att den är mätt. Men det kanske inte är så konstigt efter våran middag. Måste säga att det var mycket trevligt i alla fall och hoppas att alla andra i familjen tyckte det med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0